پیشگیری یا درمان؟
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
سلام دوست عزیز.خوشحال میشم آدرس وبلاگ من رو در وب خودت بذاری. بازهم به وب من سربزن.ممنونم





صفحه قبل 1 صفحه بعد

 

تست روانشناسی جدید - چه گلی هستید ؟!
سوسن,آفتابگردان , گل رز

اگرمایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان وخصوصیاتی كه باعث می شوند دیگران شما را بیشتردوست داشته باشند پیدا كنید به تست زیربا كمال صداقت پاسخ دهید.


ادامه مطلب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد
 

برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد که می‌تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد. جالب است نه؟! این‌که شما بدانید برای اسم‌تان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‌توانید راز شخصیتی خود را از لابه‌لای آن دریابید! باید بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید:

رنگ‌های هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از:

قرمز: ۱ ش ج س الف
نارنجی:‌ ‌‌‌۲ ت ث ک ب
زرد: ۳ ی ل ص ض
سبز: ‌۴ و م د ژ
آبی: ۵ چ ن ط ظ
نیلی: ۶ ح خ ف
بنفش: ۷ ع پ غ
صورتی: ۸ ز ق ه
طلایی: ۹ ر ذ گ

برای این‌که با چگونگی موضوع آشنا شوید یک مثال می‌آوریم. به این شکل که اسم و فامیل خود را روی برگه کاغذی می‌نویسید و براساس حروف و اعداد ذکر شده برای هرکدام، به رنگ مربوطه دست پیدا می‌کنید.

مثال: از اسم خودم مثال می‌آورم. مثلا من «سیاووش ابدی» هستم. حالا ببینیم سیاوش ابدی، چه رنگی است.

س۱ ی۳ الف ۱ و۴ ش۱ الف۱ ب۲ د۴ ی۳

سپس اعداد را با هم جمع می‌کنیم:

۲۰=۱+۳+۱+۴+۱+۱+۲+۴+۳

باز هم ۲ عدد را با هم جمع می‌کنیم و این روند را تا جایی ادامه می دهیم که مجموع دو عدد یک رقمی شود.

۲=۰+۲ عدد ۲ مربوط به رنگ نارنجی است.

شما هم با این روش رنگ اسم خودتان را پیدا کنید و حالا با خواندن مشخصات آن رنگ خودتان را بهتر بشناسید. راستی، شما می‌توانید این کار را با اسم کسانی که برای‌تان مهم هستند هم انجام دهید و به نتایج هیجان‌انگیزی(!) دست پیدا کنید.

صورتی

قدرت جسمی بالایی دارید به خاطر اراده بالایی که دارید، می‌توانید رویاهای‌تان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید. با مسئولیت‌ها به راحتی کنار می‌آیید و می‌توانید دیگران را در حل مشکلات‌شان راهنمایی کنید. از نظر عاطفی، فردی قوی و عمیق هستید. صمیمیت بیش از اندازه با دیگران سخت است.

نارنجی

شوخ‌طبعی و بذله‌گویی به‌خصوصی را که به ارث برده‌اید، باعث شده محبوب دیگران باشید. دیگران از بودن با شما لذت برده و انرژی مثبت می‌گیرند. سعی می‌کنید همیشه لیوان را از نیمه پر آن ببینید و با بذله‌گویی خاص خود، محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده کمک به دیگران هستید. رنگین‌کمان زندگی‌تان را دوست دارید تا زندگی را برای دیگران نیز زیباتر کنید.

آبی

به احتمال قوی دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می‌دانند و شاید هم به همین دلیل برای‌شان جالب هستید. آزادی برای‌تان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی‌توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم شود یا زیر نظر قرار دارید. اعتقاد زیادی به حقیقت دارید و برای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی‌هایش برای شما ارزشی فوق‌العاده دارد.

بنفش

عاشق کندوکاو و جست‌وجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم ماوراءالطبیعه در شما به حد کافی رشد کرده است. این باعث شده به رشته‌هایی چون فلسفه روی آورید هیچ‌اتفاقی را به راحتی قبول نمی‌کنید. مگر آن‌که خودتان آن‌را شخصا تجربه کرده باشید. برای حل مشکلات نیز راه حل را درون خود می‌جویید. عاشق تنهایی هستید و هماهنگ‌شدن با دیگران کمی برای‌تان مشکل است.

قرمز

بسیار جاه‌طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران هم مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است. همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید. بسیار خونگرم هستید و به سادگی عصبی می‌شوید. ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچک‌ترین بهانه‌ای اخم‌های‌تان درهم رفته و به لاک خود فرو بروید. باید سعی کنید که از انرژی فوق‌العاده‌تان در جهت مثبت استفاده کنید.

زرد

بسیار تیزهوش هستید. شخصیتی بسیار خوش‌بین و فعال دارید. هرگز در ابراز آنچه می‌خواهید بر زبان بیاورید، کم نمی‌آورید. به دلیل زنده‌دلی ابتکار و مستعد بودن‌تان در برقراری ارتباطی خوب با دیگران همیشه دوروبرتان پر از دوستان مختلف خواهد بود. با وجودی که روحیه بسیار شادی دارید هرگز احساس رضایت نخواهید کرد، مگر این‌که شادی‌های‌تان را با دیگران تقسیم کنید. تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه‌تان است که گاهی شما را در خود غرق می‌کند! اگر نتوانید انرژی و توان‌تان را در مسیر درستی هدایت کنید درآخر خواهید دید، بیشتر کارهایی که با هدفی مشخص شروع کرده‌اید ناتمام مانده‌اند.

طلایی

در هر چیزی فقط حد بالای آن می‌تواند رضایت خاطر شما را برآورده کند. از طرف دیگر رفتار و کلام‌تان چنان زیبایی دارد که به‌ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته‌تان نشود. دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیرقابل توصیف است. به هرچیزی با خوش‌بینی زیاد نگاه می‌کنید. می‌توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیات‌تان را به دیگران نیز انتقال دهید. شرایط منفی را می‌توانید به بهترین موقعیت‌ها تبدیل کنید.

نیلی

زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد. با عشق و علاقه‌ای که به پاکی و زیبایی‌های دنیا دارید می‌توانید توان و شادی فوق‌العاده‌ای به افراد افسرده ببخشید. علاوه‌بر روحیه و شخصیت نوع‌دوست و انسان‌پروری که دارید از یک حس‌ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می‌توانید به راحتی از مشکلات مردم با خبر شوید.

سبز

برای شما خیلی مهم است که برنامه روزانه داشته باشید. نظم و انضباط برای‌تان اهمیت زیادی دارد. به‌ندرت ممکن است زندگی‌تان آشفته و بی‌هدف باشد. دیگران اغلب برای گرفتن راهنمایی‌های جدی نزد شما می‌آیند. برای حل مشکلات دیگران به‌شدت حرص می‌خورید. تکامل شخصیتی برای‌تان بسیار حائز اهمیت است و برای وسعت‌بخشیدن به دانش خود، هرگز از آموختن دست برنمی‌دارید. ترجیح می‌دهید به‌جای از شاخه‌ای به شاخه دیگر پریدن، روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید.

صفحه قبل 1 صفحه بعد




 مغز از وسط به 2 نیمكره تقسیم شده است كه هر كدام مجموعه‌ای نسبتا مجزایی از عملیات را انجام می‌دهند. البته 2 نیمكره مغز اطلاعاتی مانند مشاهدات حسی را از طریق رابطی ضخیم به نام جسم پینه‌ای كه آنها را به هم متصل می‌كند با هم مبادله می‌كند. نیمكره راست مغز عضلات سمت چپ بدن را كنترل می‌كند، در حالی كه نیمكره چپ، عضلات سمت راست بدن را كنترل می‌كند. به دلیل این نحوه ارتباط عصبی است كه آسیب به یك طرف مغز بر نیمه مخالف بدن اثر می‌گذارد. پروفسور استفن ویلسون از یونیورسیتی كالج لندن می‌گوید: عدم تقارن مغز برای كاركرد درست مغز ضروری است. این عدم تقارن به 2 طرف مغز امكان می‌دهد كه تخصصی شوند، ظرفیت پردازش‌شان را افزایش دهند و از موقعیت‌هایی كه باعث تعارض 2 طرف مغز هنگام تلاش برای بر عهده گرفتن كنترل كاری می‌شود، پرهیز كنند. اما از طرف دیگر برحسب اینكه كدام نیمكره مغزتان فعال‌تر باشد نوع توانمندی‌ها، علایق و رفتارهایتان متفاوت است و می‌توانید كارهای خاصی را بهتر انجام دهید. از سویی دیگر، اگر به نیمكره‌های مغزتان در طول زمان فرصت پیشرفت ندهید امكان دارد از قابلیت‌های فوق‌العاده آنها كاسته شود. موضوع بررسی وظایف نیمكره‌های مغز و چگونگی تقویت و پرورش قابلیت‌های آنها یكی از آن مسائلی است كه سال‌هاست از سوی پژوهشگران مورد مطالعه قرار گرفته است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 26 تير 1391برچسب:تست خودشناسی, نیمکره چپ و راست, نیمکره های مغز,, ] [ 11:28 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

 

گروه های خونی 

 

گروه خونی O

ـ صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند.

ـ برای رسیدن به هدف قدرت و تحمل خوبی دارند.

ـ اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آن را رها می کنند.

ـ درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند.

ـ به مسائل مادی اهمیت می دهند. آرام و باثبات اند و در برابر صداقت بسیار حساس اند.

ـ رک و صریح نظرات شان را بیان می کنند. می توانند از جزئیات به راحتی صرف نظر کنند.

ـ غالباً از رهبری کردن خوش شان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:شخصیت شناسی براساس گروه خونی, گروه خونی, ] [ 16:58 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


 مطمئناً تا به حال این تجربه را داشته اید که در کلاس درس و یا یک جلسه و سمینار حوصله تان سر رفته باشد ، آن وقت با خودکاری که در دست دارید بر روی کاغذ مقابلتان بی هدف نقاشی هایی را می کشید. ممکن است این خطوط درهم و مبهم  در نگاه اول چیز جالبی برای گفتن نداشته باشند ولی به اعتقاد بسیاری از روان شناسان این نوع نقاشی های ناخودآگاه نمایانگر درون و افکار ما هستند که به دور از محدودیت های ذهن آگاهمان پدید می آیند و اسرار ناگفته ای از شخصیت ما را به تصویر می کشند ؛ آرزوها ، امیال ، ترس ها و رؤیاهای نهفته ای که هیچ گاه نتوانسته ایم آنها را بر زبان بیاوریم درهنگام کشیدن چنین نقاشیهایی به چیز دیگری می اندیشیم و ابدامتوجه حرکت قلم بر روی کاغذ نیستیم.

 روان شناسیِ نقاشی های ناخودآگاه به اندازه ی دست خط افراد دارای قطعیت و اطمینان نیست و به عوامل بسیاری بستگی دارد که به اعتقاد اسپنسر، خط شناس معروف ، همین امر سبب می شود تا ارزیابی صحیح آنها دشوارتر گردد. عواملی نظیر : شرایط محیط ، روحیات خود فرد ، شخصیت و میزان هوشیاری او در هنگام کشیدن این نقاشی ها .

اسپنسر می نویسد: "اگرچه اثبات درستی و صحت نقاشی های ناخودآگاه  ، سخت و دشوار است ، لیکن این نقاشی های مبهم نمای جالب و ارزشمندی از افکار و شخصیت افراد  را به دست می دهد".

 

پیشنهاد می کنیم اگر این بار شما نیز چنین نقاشی هایی را کشیدید ، آنها را دور نیندازید . می توانید نقاشی هایتان را با نمونه های زیر مقایسه کنید و ببینید چه خصوصیات و روحیاتی دارید .

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:شخصیت شناسی از روی نقاشی, نقاشی, شخصیت شناسی, ] [ 14:16 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

 

 

 

 برنده  مهر ماه مطالب روزانه اعضا

لحظه ای که فرد قلم را روی کاغذ قرار می دهد، انگار ذهن و هویت خودش را نقاشی می کند. دست نوشته مانند اثر انگشت، می تواند اثری منحصر به فرد باشد که ویژگی های فیزیکی، روحی و روانی و هویت او را نمایان می سازد.

 
 
     

 

 خط ناشی از طرز کار عصب و به نوعی نشانگر سن، فرهنگ، شغل و... است؛ به طوری که خطوط نگاشته شده توسط یک زن، یک کودک یا یک پزشک مشخصاتی دارند که موجب تشخیص آن افراد می شوند، به همین دلیل است که هرگز تقلید کامل امکان پذیر نیست و متخصصان می توانند عمل جعل خط را کشف کنند. از این روش در جرم شناسی و روان درمانی استفاده های زیادی می شود و می فهمند که طرف مقابل چه حالت روانی ای را تجربه می کند. البته هستند کسانی هم که منکر علمی بودن خط شناسی می شوند اما آشنایی با اصول آن می تواند هم جذاب باشد و هم هنگام لزوم بسیار به کار آید.

 

تغییر شخصیت، تغییر خط

براساس یافته های پزشکی، ماهیچه هایی که هنگام نوشتن به حرکت و جنبش در می آیند، توسط سیستم عصبی مرکزی بدن کنترل می شوند. شکل و فرم دست نوشته در یک زمان مشخص تحت تأثیر حرکات ماهیچه های دست و دیگر ماهیچه های همکاری کننده با دست قرار می گیرند و حتی جالب است بدانید علمی به نام خط درمانی وجود دارد که با آموزش تغییر دستخط فرد را قادر به تغییرات روانی خویش می کند. با آزمایش روی افراد به طور کلینیکی، ثابت شده است که اگر فرد برای تغییر دستخط خود براساس تکنیک ها و روش های این علم اقدام کند، شخصیت روانی وی تغییر می کند. اما بدنیست بدانید هر نوع دستخطی نشانگر چه شخصیتی است.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:شخصیت شناسی ازروی خط,طالع بینی دست خط, ] [ 13:10 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

 

از روی امضا، تا حد زیادی می توان به شخصیت افراد پی برد:


کساني که به طرف عقربهاي ساعت امضاء مي‌كنند انسان‌هاي منطقي هستند .
كساني كه بر عكس عقربه‌هاي ساعت امضاء مي‌كنند دير منطق را قبول مي‌كنند و بيشتر غير منطقي هستند.
كساني كه از خطوط عمودي استفاده مي‌كنند لجاجت و پافشاري در امور دارند.
كساني كه از خطوط افقي استفاده مي‌كنند انسان‌هاي منظّم هستند.
كساني كه با فشار امضاء مي‌كنند در كودكي سختي كشيده‌اند.
كساني كه پيچيده امضاء مي‌كنند شكّاك هستند.
كساني كه در امضاي خود اسم و فاميل مي‌نويسند خودشان را در فاميل برتر مي‌دانند.
كساني كه در امضاي خود فاميل مي‌نويسند داراي منزلت هستند .
كساني كه اسمشان را مي‌نويسند و روي اسمشان خط مي‌زنند شخصيت خود را نشناخته‌اند
.
كساني كه به حالت دايره و بيضي امضاء مي‌كنند ، كساني هستند كه مي‌خواهند به قله برسند.

[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:شخصیت شناسی از روی امضا,شخصیت شناسی, امضا, ] [ 13:2 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

 

 

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

                                                                                                                                                              اول فروردین تا ۲۵ فروردین “شاهین”

مقتدر و توانا هستید. معمولاً با مهارتی که در کارها و عمل تان دارید می توانید از موانع بسیار سخت عبور کنید و در نهایت زرنگی این کار را به گونه ای انجام می دهید که چندان انرژی خود را به هدر ندهید.

۲۶ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت “مرغابی ”

برای رسیدن به هدف هر رنجی را به جان می خرید، اما با این حال برای شما هدف وسیله را توجیه نمی کند. گاهی بی دقت می شوید، بنابراین ضررهایی می بینید.

۲۳ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد “قمری”

طبیعتاً آرامش طلب هستید و از یک زندگی آرام لذت می برید و به ندرت از آن خسته می شوید. بردبار، سازگار و در عین حال جذاب هستید.

۲۰ خرداد تا ۱۶ تیر “عقاب ”

شخصیتی بسیار محترم دارید. هیچ گاه به دنبال کارهای بیهوده نیستید و می توانید تنها با نگاه گیرا و نافذ خود مخالفان خویش را سر جایشان بنشانید. بخش بسیار قوی و ممتاز شخصیت شما آن است که قادرید از جنبه های ناچیز و مادی فراتر رفته و ماورای آن را ببینید.

۱۷ تیر تا ۱۳ مرداد “بلبل”

معمولاً قبل از اینکه دیده شوید صدایتان به گوش می رسد و همیشه حرفی برای گفتن دارید. هر چند بعضی ها اعتقاد دارند که حرف های شما به عمل نمی رسد.

۱۴ مرداد تا ۱۰ شهریور “مرغ ماهی خوار”

شخصیتی رنگی و پرزرق و برق دارید که همیشه مشتاق “رویارویی” است و از این کار لذت می برید. مهمترین مسائل پیرامون خود را به مرور و با خونسردی حل و فصل می کنید. بسیار حساس و تیزهوش هستید.

۱۱ شهریور تا ۷ مهر “قو”

همانند قو مغرور و سربلندید و شخصیتی پیچیده دارید. با اینکه در ظاهر شخصی بسیار آرام و راحت هستید اما در باطن برای سازگاری کردن خود با محیط اطراف و سرعت دنیای مدرن بسیار تلاش می کنید. به ندرت عصبانی می شوید و سعی می کنید با همه در تفاهم و تعامل باشید.

۸ مهر تا ۵ آبان “دارکوب ”

سختگیر و سختکوش هستید با طاقتی بسیار بالا. برای حمایت از ایده ها و عقایدتان به راحتی خواستار حمایت دیگران می شوید. برخی اوقات به نظر حواس پرت می آیید، اما این فقط ظاهر شماست !

۶ آبان تا ۳ آذر “باز کوچک”

ذهن هوشیارتان به شما این امکان را می دهد که از یک موضوع به موضوع دیگری بپرید بدون اینکه تمرکز خود را از دست بدهید! با اراده بسیار زیاد روی اهداف خود متمرکز می شوید و از آنچه در اطراف تان می گذرد، آشفته و مضطرب نمی گردید.

۴ آذر تا ۲ دی “کلاغ ”

به غایت گیرا، پرانرژی و مقاوم هستید و همچنین باهوش، در نتیجه در حل مشکلات بسیار ماهر و زیردست هستید. عاشق رقابت بوده و از طبیعت، جنگل و اصولاً محیط های بکر طبیعی بسیار لذت می برید.

۳ دی تا ۳۰ دی “حواصیل”

جذاب و متفکرید و معمولاً تنها و منزوی به نظر می آیید. در عبور از مسیر زندگی ممکن است در باتلاق هم گرفتار شوید، اما آن قدر محکم و استوارید که از این مشکلات موفق بیرون می آیید.

۱ بهمن تا ۲۸ بهمن “سینه سرخ ”

شما یک برون گرای خونسرد هستید که طبع گرم خود را معمولاً پنهان می کنید و گاهی خود رای هستید. بسیار خانواده دوست هستید، اگرچه گاهی کمی ستیزه جو می شوید.

۲۹ بهمن تا آخر اسفند “سهره”

زرنگ، حساس و گوش به زنگ و ذاتاً فردی اجتماعی و خون گرم هستید، چون معتقدید در جمع به نوعی احساس امنیت می رسید که افراد در جای دیگر نمی توانند آن را بیابند. منظم و اهل ورزش هستید.

 

 

 

 

[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:طالع بینی شخصیت,طالع بینی با پرندگان,طالع بینی,, ] [ 11:5 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 346
بازدید کل : 313772
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1